torsdag 9. august 2007

Framme i Sucre!


Tirsdag den 31. juli reiste jeg med tog fra Trondheim til Oslo. Det var begynnelsen paa en veeldig lang reise til Bolivia. Planen var at vi skulle vaere fremme i Sucre torsdag den 2. august. Men slik ble det ikke.

Onsdagen dagen etter, reiste jeg (sammen med de andre som jeg reiser med) med fly til London. Til sammen var vi 15 stk. 6 voksne og 7 barn + meg ( Fam Bore, Skyttemyr og Lia). I londom ventet vi rundt 4-5 timer for vi satte oss paa flyet til Miami i Florida. Dn flyturen tok 8,5 timer, men vi hadde hver vaar lille skjerm paa hver vaar plass hvor vi kunne se film, saa det gikk veldig bra:)Maa og nevne at jeg klarte (riktignok ubevisst) aa "smugle" med meg en liten tollekniv igjennom sikkerhetskontrollen paa baade Gardermoen og Heatrow i London, men i Miami ble den oppdaget:)

I Miami maatte vi vente 6,5 timer paa flyet som skulle gaa til La Paz i Bolivia. Det ble ganske lenge aa vente for da hadde vi reist lenge, og paa grunn av tidssoner tok dagen aldri slutt. Saa da vi gikk ombord paa flyet til La Paz rund klokken tolv om kvelden amerikansk tid, var vel klokken rundt 5 i norsk tid! Saa da hadde vi snart reist i et dogn. Men paa grunn av tekniske problemer med den ene motoren, lettet aldri flyet til La Paz fra Miami Airport. Etter 2,5 timer med venting paa flyet fikk vi beskjed om at flyturen ble kansellert, og vi beordret av flyet. Da var jeg ganske lei av aa reise! Etter litt venting i ko, ordnet flyselskapet hotell til oss ikke langt unna flyplassen, vi fikk ogsaa en bunke med "matbonger" som vi kunne bruke for aa kjope mat mens vi ventet paa aa faa reise videre. Det viste seg at det ikke var ledig plass paa fly til La Paz for om 4 dager. Saa da fikk vi en ufrivillig ferietur i Miami. Jeg har aldri vaert i Amerika for, saa jeg syntes det var veldig kult egentlig:)Fikk ogsaa et rom for meg selv, med en konge dobbeltseng:) Ganske mye mere stress for de tre familiene jeg reiste med, som alle hadde med seg minst 100 kilo bagasje hver som de skulle dra med seg til hotellet, og unger som og skulle vaere med.
Paa grunn av varmen( rundt 30-35 grader), var det ganske slitosmt aa gjore alt for mye. Men vi var en dag paa stranden, en dag paa Miami Seaquarium, en dag paa et giga kjopesenter og to dager ved bassenget. Fikk ikke sett noe saerlig i byen, for det var langt fra hotellet der vi bodde, men fikk et lite intrykk av plassen.



Mandag reiste Fam. Skyttemyr og jeg til La Paz og videre derfra til Sucre. Kom fram tirsdag rundt ett. Saa naa har jeg vaer her i to dager cirka:) Men gidder ikke aa skrive mere naa...Men kan nevne at det ser veldig bra ut sa langt:)

Kristine

2 kommentarer:

nane sa...

Nesten som ei gammaldags misjonærreise dette. På reis i månedsvis :) Han bror skal forresten være i Sucre nokre månader.

-nane-

Marie sa...

Hola! Gratulerer med opphold USA! Men virka litt kjipt for de 100 kiloene å bli dratt land og strand rundt sånn... Håper Bolivia er seg selv lik, da vil du nok få det fint!