tirsdag 21. august 2007

Dagene så langt

Nå har jeg vært her i Sucre i snart tre uker, så kan jo skrive litt om livet her. Dagene så langt har gått med til språkskole på formiddagene. Margrete (skal være ettåring i Santa Cruz) og jeg har timer sammen. Hun har bodd hos meg hele tiden mens jeg har vært her, men hun reiser (desverre) videre på lørdag.

Bortsett fra språkskolen går vi litt i byen og ser litt rundt, er med på det som skjer i kirka her ute og prøver så godt vi klarer å lage mat:) Her en dag gikk vi tom for brød, men hadde rester av potetstappe fra en middag, så fant vi ut at vi kunne prøve å lage potetkaker:) Det ble en interessant opplevelse, vi var ganske stolte av oss selv etterpå!



Jeg bor i 2. etasje på den norske skolen, hvor jeg skal med tiden være lærer(!!) Et ganske koslig hus, men veldig kaldt! Har ikke varmtvann i springen, eller varme i gulvet, så det er litt kaldt å stå opp. Tror ikke noen av naboene mine har det heller, så skal ikke klage. Området jeg bor i ligger litt utenfor byen, med hus litt her og der, kyr, sauer, griser og mange hunder i gatene!

Dette er det mye av her..gamle biler og løshunder

For tiden er det litt uroligheter i Sucre på grunn av uenigheter om hvem av byene Sucre og La Paz skal være hovedstad i landet. For tiden er begge byene hovedstader , men med hver sin funskjon (som jeg ikke vet). Men alle i Sucre vil at deres by skal være den eneste hovedstaden, så de går i parader, streiker og har blokader for å få dette igennom. Det er ikke noen voldelig, men bare litt stress å komme seg inn til byen siden alle veiene blir blokert.

Bilde fra litt av en av paradene hvor de går i tog og roper noe spanske greier...

Kanskje ikke så lett å se...men det er noen folk i bakgrunnen der:)

Kan til sist bare nevne at jeg rakk ikke å bli ferdig med den boka mi før jeg reiste, så den ble med på reisen. Ble ferdig med den på flyplassen i Miami:)

Buenas noches!

Ingen kommentarer: