tirsdag 25. mars 2008

Fiesta cristiana i Tihumayu

Denne påska ble ikke tilbragt på skitur med bålkos og kvikk-lunsj,eller på påskeleir på Søvasslia, eller med påskekrim og påske-egg. Nei, denne påska gjorde jeg noe mye, mye bedre, jeg var nemlig på "Fiesta cristiana" i Tihumayu, en liten fantastisk fin landsby 8 timer med buss fra Sucre.

I utgansgspunktet var jeg ikke så veldig gira på å reise, hadde egentlig ikke lyst i det hele tatt. Men ettersom gruppa jeg er med å spiller på saueføtter i(Siloe), hadde bestemt seg for å reise, hadde jeg ikke lengre så mye valg. Vi var til sammen 16stk. som reiste fra Sucre torsdag klokka halv 7. Vi kom fram i 3 tiden neste morgen og fikk oss et par timer søvn før alvoret begynte klokka 7 neste morgen med morgenandagt, fulgt av frokost, et seminar og et møte og til slutt middag i 2 tiden. Etterpå tok vi en tur til en frukthage som en av brødrene fra Tihumayu eier. Der fikk vi spise mandariner og appelsiner og andre sitronfrukter som jeg ikke husker navnet på rett fra treene. Det var som å være i paradis!! I tilegg fikk vi smake på bananer og mangoer...å de var gode de mangoene. De fant en slange og, men den tok de livet av, den fikk ikke lurt oss den nei:)

Rett ved landsbyen renner det og ei elv som det går an å bade i og der tilbragte vi ganske mye tid til sammen i løpet av fredag og lørdagen. Det var en av de beste plassene jeg har badet i hele mitt liv tror jeg! Der lekte vi både sura og fotball sammen. Det var trolig kjekt! På kveldene hadde vi utemøter hvor gruppa spilte sanger,og det var andre forskjellige innslag med drama og vitnesbyrd. Veldig fint å være med på. Det er en helt spesiell ubeskrivelig følelse å sitte sånn ute på møte om kvelden langt ute på landsbygda, det er varmt og utenom to lyspærer fremme ved "talestolen" er det kun månen som lyser opp. Rundtomkring tusler hunder og griser, rompa verker litt etter å ha sittet lenge på trebenkene, også sitter vi slik sammen, brødre og søstre med forskjellige bakgrunn; bolivianere, ecuatorianere, en fra Peru og jeg fra Norge, og lovsynger samme Far!

Søndagen var det søndagsmøte i kirka, og senere på dagen var det amerikans aukjson på en ferdig tilberedt gås som gikk for omlag 80 bol. Returen gikk klokka 10 den kvelden.

Det var en kjempefin leir, på en kjempefin plass, med kjempefine folk:)!!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Så koselig å lese alt du skriver! Driver å strikker med garnet fra Bolivia nå, skal bli en tunika... starta på den hjemme i påska. Deilig med fri men godt å komme tilbake til Bergen også.. ha det godt så lenge jenta mi! *Kristine*

Anonym sa...

Heia:)

du har virkelig begynt å skriva masse på bloggen din!! hurra for det:) det e veldig gøy å lesa!! hørtes utrooli godt ut me masse frukt rett fra frukttrær..!

va deilig me påskeferie og rolige dager, men nå e d tilbake t oslo igjen for min del.

tenke på deg:) glede meg veldi t å se deg igjen altså!

kan ikkje du ta me deg saueføttene hjem? eg vil komma på konsert t trondheim og hørra når du spille og synge. evt så får du ta ein turne t stavanger ;)

snakkes kristine:)

klem

Elisabeth N. Sævik sa...

Det høres virkelig ut som du har hatt en særdeles minnerik påske. Ofte er det jo sånn med oss mennesker at vi husker best det som skiller seg ut fra "normalen".
Må virkelig få høre du spille med de saueføttene en gang!!

Herlig!

.. sa...

Marianne, om du klare å ta turen opp te trøndelag en gang te, så ska æ lov å spill så my på saueføtter som du bare vil...:)

Det gjelder deg og Elisabeth:)

Bienvenidos!!

Og krisitne, så bra at du har nytte av garne! kan ikke skryt av å ha hatt samme nytten av garnet så langt, men en dag!!

Unknown sa...

Hei
ÅÅ misunt dæ den elva,,utroooli idyllisk!!=)Fantastisk fint der! Æ e så gla for at du hadd det så konge!

PS. selv om du it får brukt så my av det garnet e det konge om du tar det med hjem, samt kjøpe mer alpakka garn, gjerne i hvitt, lyseblått, og llyserosa,,tenkt å begynn å strikk baby klær sjø....=)=)
Klemma fra Ragga

Marie sa...

Ser ut som en annerledes, men koselig påske. Og er enig med Ragnhild i at den elva så helt fantastisk ut! Det er alltid morsomt å lese bloggen din, så det er med glede jeg finner en oppdatert blogg :)

Unknown sa...

Ja den elva så helt fantastisk ut,,hvis æ blir med dæ ut neste år en tur, da må vi dra dit!!!!=) Samt frukthagen så digg ut!=) Dit kan vi iå dra!!=)