tirsdag 19. februar 2008

Besøk

I løpet av de siste to mnd har jeg hatt mesøk av lillebror, Knut Erik og Kristine Hjellen. Derra kom med Fjellheim Bibelskole som er på sin Bolivia/Sør-Amerika tur, og var ei uke innom i Sucre. Utrolig kjekt å se noe familie igjen!! Samme dagen som han dro, landet Kristine sitt fly i Sucre. Hun var her i nesten 3 uker, så nå har det gått en månede uten at jeg har bodd alene(jippi!!), det var fint med selskap.

Krisitne var dessverre litt dårlig den første uka, men hun fikk sett det meste av Sucre tror jeg. Men de gangene vi kom oss ned til byen ble vi klissblaute på grunn av at det var karnevalstider, og overalt var det folk med vannballonger og vannpistoler.

Den 7. feb var det klart for vår store "utflukt". Torsdagskvelden tok vi nattbuss til La Paz, vi var litt uheldige med bussen, for girkassa var ikke helt bra, så de første 4-5 timene kjørte bussen nesten bare i første og andregir:)Men turen tok bare 14 timer, så det ble ikke så ille da sjåføren fikk fikset det. Da vi kom fram til La Paz, fikk vi ordnet oss bussbiletter til Arica, Chile samme dag, og kom fram fredagskvelden. Takket være en veeeldig snill taxisjåfør fant vi osss et fint hostall, hvor vi bodde alle 4 nettene.
Tiden i Arica ble tilbragt for det meste på stranda, jeg ble solbrent den første dagn, så de neste to ble trilbragt i skyggen av en palme. Men det gjorde ikke noe, fikk badet, det var deilig! Tirsdagsmorran dro vi tilbake til La Paz og Bolivia, og onsdagen til Copacabana som ligger ved Titicacasjøen. Gidder ikke å utfylle så mye, men fint var det. Det fineste jeg har sett av Bolivia tror jeg.

En kjempefin tur, klarte å miste mobilen min igjen, det var litt kjedelig. Men, men...

Her er en god del bilder fra turen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

ååå så gøy me bilder og referat fra når hjellen va der!!! må sei at eg angra ein liten smule(okei ein ganske stor) på at eg ikke blei me... men men.. "it's all 'bout the money", så me får heller ta ein tur ein annen gang! eg får faktisk ferie 30 mai! så då komme eg bare t å vente på at du komme hjem:)kan ikkje du snart komme hjem..? i miss u, u know!

men uansett; konge me oppdatering!
gla i deg kiple:)

klemmer fra marianne

Unknown sa...

HEI! Åååå, jeg savner å være med deg, Kristine. Hadde det helt fantastisk! Finner ikke noen kabel her, så tror jeg bare fikk med meg min egen.. funnet din? Var hos Ragnhild i går, Kjetta kom i dag... koselig! Kos deg masse og nyt livet, det er bedre enn alt stresset i Norge.... stor klem!

Anonym sa...

ååå, nå vil eg og på besøk te deg!

Anonym sa...

or et bilde av brosjan:)hahaah