torsdag 20. desember 2007

Juleferie

Det er kanskje på tide å skrive noe inne på denne siden igjen. Fant ut at det snart er en mnd. siden sist. Har foresten fått nytt kamera!!

I dag er den første dagen i juleferien min, så jeg sov helt til 11. Det var godt det:) De neste dagene må jeg prøve å få kjøpt inn de få julegavene jeg må kjøpe, er litt sent ute! Det må være mins ti år siden jeg har stresset så lite i forbindelse med jula.

I går var siste skoledag før ferien, og da bakte vi kakemenn. det var kjekt. Vi laget litt for mye deig, så det ble litt mye å bake ut. Jeg var stekeansvarlig og spiste derfor alt for mange av kakene, så kjenner at jeg har ikke lyst på så mange flere med det første. På kvelden hadde vi julefest hos Rut og Ruben Ignacio. Der var alle norske i Sucre invitert, selv om ikke alle kunne komme, tror jeg vi var bortimot 25 stk. DNS stod for mesteparten av underholdningen med sang, gitar- og pianospilling og skuespillet "Martin Skomaker". Det var veldig koslig.



Her er vi jentene, Claudia, Åsfrid og meg.



Denne kakamanndama som jeg har bilde av her er veldig spesiell. Hun skal jeg pynte med melis og m&m på lillejuleaften og legge ved senga mi. Det gjør vi alltid hjemme, bare med pepperkakedeig og nonstop, også er det mamma som henger den opp over senga vår etter at vi har sovnet:) Ikke helt det samme, men tror jeg har funnet en god erstatning!

Elevene tar imot applaus etter et vel gjennomført skuespill . Fra venstre, Forteller, Jente med barn, Martin Skomaker, Jesus og feiegutt.

Det er lite som minner om jul her. For øyeblikket er det overskyet og rundt 20 grader. Men i byen selges det mye julepynt, og det er pyntet med lys på noen av byggene. Selv har jeg to julecd'er som jeg begynner å bli litt lei av:) Har hørt alt for mye på de. Men det er ikke lange tiden igjen, så overlever nok.

Angående julestemning, så var det en av de som er her ute som nevte at det var kanskje ikke så mye "julestemning" i Betlehem da Jesus ble født heller. Det var sikkert ikke snø, eller julekalender, juletre og alt det andre. Så det er en trøst.
Ha en riktig god jul så lenge alle sammen!




Hilsen Kristine

3 kommentarer:

Anonym sa...

HEI!!
God Jul!!!
Åh, sko ønske eg kunne komt en tur og gitt deg ein juleklem!! Men det blir kanskje litt vanskelig. Så den juleklemmen får me heller ta t sommeren:)

Kjempekjekt å lesa og se bilder om koss du har det!! Du e savna i Norge - og stavanger!!

Vil hilse me ein julesang som eg synes e utroli fin:
"En krybbe var vuggen som ventet ham her, det lille barn Jesus, vår Frelser så kjær. Men stjernene lyste helt inn der han lå, det lille barn Jesus på leiet av strå.

Så enkelt og stille kom Gud til vår jord. Så høyt er jeg elsket av Jesus min bror. Han kom fra Guds himmel, Gud selv var han lik, men Jesus ble fattig, og jeg er blitt rik.

Fra krybben til korset gikk veien for deg, slik åpnet du porten til himlen for meg. Velsign oss, vær med oss, gi lys på vår vei, så alle kan samles i himlen hos deg!"

GOD JUL!!!
Glad i deg og savne deg:)
stor klem fra marianne:)

Turid&Knut sa...

hei kristine!
skulle ha skrevet noen ord for lenge siden,men jeg er avhengig av teknisk bistand.Har nettopp lest bloggen din,,kjempefin mulighet til å folge med deg...skal prøve å bli mer e selvstendig slik at jeg kan gå inn uten andres hjelp!!!!!!!!!
sitter å koser oss her i stua førstejuledag kveld.Jeg har feiret dagen på gamlehjemmet i dag tidlig.
kjekt det og.Vi har besøk av knuts foreldre.Tante eeeeelin tobias og marlene kommer 6 dag og blir her til 2 januar.KJEMPE KOSELIG!!
oNKEL dAGFINN ER KOREA OG DA fikk hun lyst til å reise litt og treffe slekta.
DET ER SJELDEN VI HAR BESØK AV trønderne til jul..de er ikk lett flytt bare!!! snakkes Juleklem fra tante turid

Marie sa...

Godt nytt år! Må 2008 bringe nye erfaringer, artige minner og mye moro! Carpe diem!
Håper du hadde det fint i jula!