tirsdag 9. oktober 2007

Virgen Guadaloupe

I helga var det et kjempestort "17. mai" tog i byen. Det er vel egentlig en parade for å feire Hellige Maria, eller virgen Guadaloup som hun kalles. Og er en av de større begivenhetene her i byen. Paraden begynte på fredags formiddag med hovedsakelig elever fra barne, ungdoms og videregående skole, og varte til litt over midnatt. Og begynte igjen tidlig lørdags morra og varte til kvelden. Lørdagen dro jeg ned med Elisabeth, og på microen møtte vi på Juan Carlos, som ble med oss. Så fant vi oss en pavilon, hvor vi fant skygge og en stol som Elisabeth kunne hvile seg på(hun er høygravid:).

En ting her jeg funnet ut etter å ha sett på paraden, og det er at det å gå i 17. mai-tog, er ingenting i forhold til det de som var med i denne paraden gikk (danset!) igjennom. De aller fleste hadde store tunge kostymer (bortsett fra mange av jentene, som hadde veldig små:), og de fleste jentene hadde sko med så høye hæler, at jeg ville ikke klart meg 5 min. engang. Og hele veien danset de!



I paraden deltar forskjellige dansegrupper som hver representerer enten en plass, skole, arbeidslag eller bare en dansegruppe som har lyst til å delta! Så det var stort spenn på de som deltok, fra grupper med tradisjonelle klær og til jenter som (jeg syntes) lignet mer på cheerleaders eller noe i den retningen.

Alt i alt, en veldig bra opplevelse:)

Gir en takk til Elisabeth, som har lånt meg bidene sine. Kamera mitt har desverre blitt stjålet.

6 kommentarer:

Camilla sa...

Heisann, dumpet pluttselig (faktisk helt tilfeldig) innom bloggen din her! Så koselig at du også har blogg=) Det er gøy å lese om hverdangen din i Bolivia. Så utrolig spennende det må være! Gud velsigne deg, Kipple! Klem fra Camilla

Anonym sa...

HEI:)

ville bare sei hallo:)
kjekt å snakke me deg herein dagen!! koselig med meldinger og!!
glede meg masse te å se deg! bare synd at d e så utrooli lenge te!!! åh.. norge-bolivia skulle vært ein kortere og billigere reise!
du e så gode og kjekke!

Lykke t me spansken, og håpe du har det kjekt sammen med menneskene du møte!

gla i deg kristine<3
mange klemmer te deg fra snøhvit :)
God bless you!

Unknown sa...

Æ SAVNE DÆ!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Hei Kristine! Artig å lese bloggen din.Ønsker deg lykke til i bolivia.Du må hilse fam Skyttemyr fra meg, de kjenner jeg fra gamle dager.Lykke til videre.Signe Lise (mammaen til kristine h)

Tagholdt sa...

I alle dager! Har jenta fått seg blogg! Så gøy! Godt å se at du lever og har det bra! :)
Klem

.. sa...

Hei allesammen!

Så koslig at dere skriver en hilsen til meg!! Det synes jeg er kjempekoslig. Så vet jeg at jeg ikke skriver fånyttig her inne:)

Skulle gjerne ha skrevet hilsen på deres blogger også, men PCene her er så fryktelig treige og rare, så jeg får det ikke til!!

Mange hilsen Kristine!!